Jumaat, 9 November 2012

MEAL SHAKES - SARAPAN BERKHASIAT SEISI KELUARGA


MULAKAN HARI ANDA DENGAN SARAPAN YANG PENUH BERKHASIAT!

Meal Shakes keluaran Shaklee mengandungi sumber-sumber protein yang kaya dengan vitamin dan garam mineral tambahan. Ia juga mengandungi kesemua sembilan asid amino penting yang diperlukan oleh tubuh badan untuk tumbesaran yang sihat dan perlindungan kepada kesihatan yang optimum. Nutrisi di dalamnya amat mudah diserap oleh tubuh badan.


Meal Shakes Shaklee diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi iaitu buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactabumin (iaitu sejenis ekstrak susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam system tubuh dari peringkat bayi hinggalah dewasa. Kebiasaanya ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin, dan sebagainya.


SESUAI UNTUK SEMUA GOLONGAN


Meal Shakes Shaklee amat sesuai digunakan oleh segenap lapisan masyarakat sama ada bayi, anak-anak yang sedang membesar, ibu hamil / mengandung, para atlit, golongan vegetarian, pesakit, orang yang sibuk bekerja yang tidak sempat menyediakan makanan berkhasiat, baik lelaki mahupun wanita.

Setiap hidangan yang dicadangkan membekalkan 35% nutrisi harian yang diperlukan dengan 23 vitamin dan mineral asas. Sumber nutrisi yang kaya dengan fiber dan protein. Malah hanya mepunyai 240 kalori sahaja untuk setiap hidangan apabila diambil bersama susu rendah lemak. Ia juga kaya dengan kalsium dan mempunyai nilai GI (Glycemic Index) yang rendah. Amat sesuai untuk pesakit diabetes.

Hidangan yang lazat, berkhasiat dan mudah disediakan yang pasti akan digemari oleh seisi keluarga:


§  Sarapan segera yang berkhasiat.

§  Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli.

§  Hidangan segera untuk para atlet.

§  Kudapan menarik pada bila-bila masa.

§  Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium.


FUNGSI MEALSHAKES SHAKLEE


1.   Nutrisi lengkap 
      Menyediakan 24 jenis vitamin, garam mineral dan zat yang diperlukan oleh tubuh.


2.   Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh badan
     Kaya dengan protein (yang tidak mengandungi laktosa), dapat membantu membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah sistem imun dan lain-lain.


3.   Membantu tumbesaran
       Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan utuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar. Amat sesuai untuk kanak-kanak dan anak-anak yang sedang membesar.

4.   Antioksidan
     Mengandungi Vitamin A, C, E, zinc, dan selenium yang merupakan agen anti-oksidan yang bertindak melawan penyakit dan melambatkan proses penuaan.


5.   Mengembalikan seri wajah
     Mengandungi Vitamin B yang lengkap, zat besi yang cukup untuk membina sel darah merah yang sihat, sekaligus menjadikan wajah dan kulit lebih cantik dan sihat.


6.   Detoksifikasi 
Menggalakkan detoksifikasi iaitu proses perkumuhan yang sihat. Kerana ia kaya dengan serat dan fiber untuk membantu membunag lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

7.   Rasa yang Lazat 
     Ianya enak diambil bersama susu dan buah-buahan menjadi milkshakes yang sedap. Pengganti segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.

CARA PENGAMBILAN :


Dewasa > Campurkan 2 sudu besar Meal Shakes Shaklee bersama Energy Soy Protein (ESP) atau Performance Drink, atau diminum begitu sahaja. Sesuai juga dicampurkan dengan susu dan buah-buahan untuk menjadi milkshakes buah-buahan.

Kanak-kanak > Untuk bayi yang susah makan, boleh dicampurkan satu sudu kecil di dalam susu botol.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang selamat, berkesan dan halal, saya adalah wakil pengedar sah anda! Sebarang pertanyaan bolehlah hubungi saya di talian berikut:


Nazirah Abdullah

013-353 2798

nazirah.abdullah@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...