Jumaat, 9 November 2012

VITAMIN B-COMPLEX


B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% Biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B Complex untuk keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. Vitamin B adalah vitamin larut air, oleh itu sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui system pencernaan. Oleh itu, pengambilan vitamin B complex adalah amat penting setiap hari. Kekurangan ataupun pengambilan yang berlebihan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh.


ASID FOLIK DALAM VITAMIN B COMPLEX SHAKLEE BAIK UNTUK IBU MENGANDUNG


Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik sacara semulajadi yang pertama di dunia. Ia mempunyai kebolehan serapan yang sangat tinggi dan berkualiti. Asid folik yang sedia ada dalam badan tidak mudah diserap oleh tubuh manakala hamper 99% asid folik yang terdapat di pasaran adalah asid folik sintetik.


FUNGSI VITAMIN B COMPLEX


§  Menukar makanan kepada tenaga

membantu penghadaman, menukar lemak, kerbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan  masalah keletihan dan kelesuan.


§  Mengurangkan tekanan

memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus mengurangkan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.


§  Membantu tumbesaran 

menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak.


§  Kurangkan masalah rambut beruban dan gugur

membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut.


§  Baik untuk mata

mengurangkan masalah mata letih, mencegak katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, memperkasakan memori dan daya pemerhatian.


§  Mencegah anemia

membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibody, meransang sikulasi darah dalm tubuh, mencegah sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migraine, muntah-muntah, mabuk darat atau laut.


§  Meredakan senggugut

Mengurangkan masalah senggugut (PMS), meredakan keresahan, kerisauan, dan masalh  penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil hormone dan ubat penahan sakit.


§  Mencegah perlcche

Dikenali juga sabagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan masalah nafas berbau.


§  Detoksifikasi

Dapat meredakan masalah alahan.


CIRI-CIRI VITAMIN B-KOMPLEKS YANG BAIK


1)   Mengandungi kesemua 8 jenis vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, Asid Folik dan Biotin. Kesemua vitamin ini perlu diambil secara serentak seperti yg dinyatakan dalam RDA.

2)   100% RDA untuk asid folik dan Biotin.

3)   Jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar.

4)   B-complex dengan rumusan larut air (sustain release).


CARA PENGAMBILAN
Untuk kesihatan berpanjangan : 1 biji sehari (selepas makan)

Untuk masalah rambut gugur, anemia & kesakitan : 2 -3 kali sehari, 1 biji sekali makan ( selepas makan)


WARNA URINE BERUBAH
Warna urin akan berubah sedikit kuning apabila memgambil vitamin B kompleks ini. Ia merupakan situasi normal kerana B kompleks merupakan vitamin larut air dan ia mengandungi elemen kekuningan. Ini berlaku kerana pada awal pengambilan, tubuh kita akan cuba membuat penyesuaian terhadap kadar penyerapan, dan tahap kekuningan akan berkurangan dari semasa ke semasa.


MINUM AIR LEBIH BANYAK
B kompleks meransang metabolism dan menyebabkan tubuh kita mengeluarkan haba. Justeru, pengambilan air putih atau teh herba yang banyak adalah sangat digalakkan.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang selamat, berkesan dan halal, saya adalah wakil pengedar sah anda! Sebarang pertanyaan bolehlah hubungi saya di talian berikut:


Nazirah Abdullah

013-353 2798

nazirah.abdullah@yahoo.com




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...