Selasa, 6 November 2012

SUSTAINED RELEASE VITA C 500 mg



KENAPA VITAMIN C AMAT POPULAR DI KALANGAN WANITA?

Wanita amat mementingkan penjagaan kesihatan dalaman serta luaran khususnya. Dari hujung rambut hingga hujung kaki, haruslah kelihatan cantik dan sempurna.  Semakin ramai yg berlumba-lumba untuk mendapatkan kecantikan yg optimum. Di samping itu, pengambilan vitamin C amatlah popular di kalangan wanita moden masa kini yg banyak terdedah dengan makanan terproses dan tiada masa untuk mendapat makanan yang berkhasiat.

Namun, tubuh kita juga sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita-C Plus dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C kat tentang Plus 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

ISTIMEWANYA VITAMIN C SHAKLEE

sains pembebasan berterusan secara semulajadi”, vitamin C istimewa telah direka oleh Shaklee.
Vitamin C adalah antioksidan yang kuat. Setiap tablet Sustained Release Vita-C Plus, mengandungi 7.5 hidangan buah oren termasuk kulitnya (500 mg). Ujian klinikal telah membuktikan bahawa, vitamin C dalam setiap 2 tablet Sustained Release Vita-C Plus (yang diambil selang 5 jam), mampu bertahan di dalam plasma darah kita selama 24 jam.

Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavanoid yang diekstrak daripada kulit buah, dan juga dikenali sebagai vitamin C Complex. Satu formula yang membantu mengekalkan pertahanan antioksidan semula jadi, integriti sel, dan kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot, dan saluran darah. Ia mampu meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menetang infeksi bakteria dan radikal bebas.

FUNGSI HEBAT VITAMIN C SHAKLEE

Membentuk kolagen
Meransang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh  itu ia mampu meningkatkan keanjalan dan melambatkan kedutan serta menghalang otot menjadi lembik.

Memperbaiki symptom pendarahan
Masalah gusi berdarah adalah disebabkan oleh kekurangan vitamin C. selain itu, kekurangan vitamin C juga menyebabkan tanda lebam di kulit, luka/ kecederaan lambat sembuh, kulit kering dan kasar, serta ruam.

Meningkatkan system imun tubuh badan
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan system imun, mempertingkat ketahanan alergi hidung dan kulit serta astma. Ia juga terkenal dengan mempercepatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesema.

Memerangi kanser
Ianya adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan.

Kulit cantik dan berseri
Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalh penyebab utama masalah jerawat.

Memperbaiki insomnia
Ia memperbaiki insomnia dan stress akibat masalah berkaitan mental seperti keresahan.

Mengekalkan kolestrol sihat
Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, megekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

FAKTOR VITAMIN C TIDAK BERKESAN

1.       Pengambilan 1 batang rokok mampu melupuskan 50 – 100 mg vitamin C yang diambil dalam tubuh.
2.       Keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C dalam tubuh.
3.       Pil penahan sakit akan menyusutkan Vitamin C dengan banyak.
4.       Terlebih dos Vitamin C akan menyebabkan cirit-birit. 

INFO MENARIK TENTANG VITAMIN C

1.     Haiwan seperti arnab mampu menghasilkan Vitamin C mereka sendiri kira-kira 18,000 mg (18 g) sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C. Maka, sumber Vitamin C hanyalah melalui pemakanan.
2.     Vitamin C adalah vitamin larut air. Maka, ia akan hilang secara berterusan dari tubuh kita.
3.     Oleh itu, kita perlu mengambil vitamin C setiap hari. Oleh kerana ia larut air, makan overdose vitamin C tidak perlu dikhuatiri, lantas ia tidak memberikan kesan toksik.
4.     Setiap hidangan buah-buaham membekalkan kira-kira 45 – 60 mg Vitamin C.
5.     Kandungan Vitamin C paling tinggi ketika buah masak dengan ranum, dan Vitamin C boleh hilang apabila terdedah kepada kepanasan.
6.     Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

JADUAL PENGAMBILAN

Untuk memelihara kesihatan        : 1 – 2 biji sehari selepas makan
Untuk radang dan allergic            : 1 – 1 biji 2 kali sehari.
Untuk kanser, influenza, penyembuhan luka-luka dan penyakit: 2 biji setiap kali, 3 kali sehari

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

SELAMAT BERCANTIK-CANTIK!

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang selamat, berkesan dan halal, saya adalah wakil pengedar sah anda! Sebarang pertanyaan boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:


Nazirah Abdullah

013-353 2798

nazirah.abdullah@yahoo.com

ID No : 910351

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...