Isnin, 4 Februari 2013

DARAH TINGGI? PILIHAN ALTERNATIF SECARA SEMULAJADI


Tekanan darah tinggi antara penyakit yang sering kita dengar terutama berlaku kepada orang tua kita. tanyalah kepada beberapa rakan anda, tentunya ada yang mempunyai masalah darah tinggi. apakah tekanan darah tinggi? dan bagaimana ia boleh berlaku? 

Di bawah saya sertakan maklumat untuk mengetahui apakah paras tekanan darah yang dikaitkan dengan tekanan darah tinggi :

Tekanan Darah (Hypertension)

Tekanan darah tinggi atau hypertension juga dikenali sebagai “silent killer” atau pembunuh senyap kerana ia tidak memberikan tanda-tanda symptom atau amaran seperti sakit gigi ataupun sakit belakang. Sekiranya tidak dirawat, ia boleh membawa risiko serangan jantung, strok, penyakit buah pinggang dan demensia.

Faktor-faktor yang mempengaruhinya termasuklah faktor seperti sejarah keluarga, umur, etnik dan gaya hidup seseorang tersebut.

  • Tekanan darah yang sihat adalah pada paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah.
  • 140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira usia seseorang itu. Angka pertama adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda.Angka kedua ialah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat.
7 Langkah Kurangkan Tekanan Darah Tinggi

  1. Kurangkan berat badan. Masalah berat badan adalah salah satu penyumbang kepada tekanan darah tinggi. Oleh itu, kawallah jumlah pengambilan makanan anda.
  2.  Bersenamlah dengan kerap. Cuba untuk bersenam dalam 30-45 minit pada hari minggu. Paling kurang pun 3-4 kali seminggu. Ini dikira bonus dalam misi menurunkan berat badan.
  3. Kurangkan pengambilan garam kepada kurang daripada 2.3g sehari. Garam umpama pasir yang serap air and tingkatkan tekanan darah. Kurangkan kicap, telur/ikan masin dan jangan tambah garam pada makanan yang sudah dihidang. Ingat: 1 teaspoon sudahpun mengandungi 2.3g!
  4. Jangan merokok : Kesan nikotin rokok dapat tingkatan tekanan darah sehingga 10 mm Hg sehingga sejam. Jadi sekiranya anda merokok sepanjang hari, tekanan darah pun lebih tinggi sepanjang masa.
  5. Kurangkan Stress. Stress dengan kerja, duit, kesesakan jalan dan macam-macam lagi boleh mengundang kepada peningkatan tekanan darah buat sementara waktu. Kalau anda mempunyai stress yg kronik, sudah tentu ia memudaratkan kesihatan anda dan boleh akibat serangan jantung, strok dan macam-macam lagi. Seimbangkan kehidupan anda dan cuba elak dari stres yang berpanjangan.
  6. Amalkan diet yang lebih baik. Sudah tentu diet seharian amatlah penting untuk mengawal dan kurangkan tekanan darah
Sumber : kevin zahri


Selain itu, anda juga boleh mengamalkan pengambilan suplemen yang baik dan membantu mengurangkan kebergantungan kepada ubatan yang memudaratkan. Saya mengesyorkan OMEGA GUARD yang kaya dengan minyak ikan semulajadi yg terbaik di dunia. Ia dapat mengawal tekanan darah tinggi hingga ke paras normal.

Bagaimana ia bertindak?

Rumusannya dapat mencegah penyakit saluran darah dan strok di mana DHA dan EPA boleh menetang thrombosis, tekanan darah tinggi yg lebih rendah, dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan peredarah darah yg lancar. Justeru, ia baik dan efektif dlm membantu mengekalkan tekanan normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala.

Ini saya kongsikan salah satu kebaikan omega guard sahaja. Terdapat lg fungsi baik yg dapat dimanfaatkan.

Untuk sebarang pertanyaan, pm/whatspp/msg saya d 013-353 2798. Bulan ini merupakan promosi OMEGA GUARD yang famos ni! Jom dapatkan sekarang! Tawaran berbaloi2 untuk anda!


KLIK UNTUK SENARAI HARGA RETAIL SHAKLEE


1 ulasan:

  1. gudd info..batu tau yg minyak ikan boleh kawal darah tinggi..:)

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...