Isnin, 28 April 2014

TAMBAH SUSU DENGAN SET PENYUSUAN SHAKLEE

Alhamdulillah..

Bila berbicara tentang penyusuan, saya berasa amat mengujakan. Terbayang ibu-ibu yang kuat, gigih dan penyayang. Benarlah bagai dikata, ibu itu sanggup lakukan apa sahaja untuk kebaikan keluarganya. untuk kesihatan semua. memdapatkan hanya yang terbaik untuk anak-anak. Penyusuan susu ibu itu amatlah memerlukan kekuatan, kesabaran dan kefahaman yang tinggi. Bukan sekadar suka-suka. Janganlah dipandang remeh akan usaha titik peluh ibu-ibu ini memberi makan untuk bayi mereka.

Menjayakan penyusuan selama 2 tahun bukanlah mudah. perbagai dugaan dilalui. bukannya bila kata ada susu, susu ibu akan berterusan banyaknya, atau semakin banyak tidak surut-surut. ketahuilah, penyusuan ibu juga ada pasang surutnya. tapi berkat kekuatan dan usaha ibu sekalian, menjayakan penyusuan kelihatan hebat dan bahagia.

faktor utama dalam menjayakan penyusuan susu ibu adalah konsistennya dalam menyusukan. terdapat 2 cara penyusuan, iaitu direct breasfeeding atau pumping. Pumping biasanya dilakukan oleh ibu yang bekerja dengan menyediakan stok untuk anak pada ketika ibu tidak bersama. Pumping juga dilakukan oleh ibu yang bayinya tidak dapat menyusu secara direct walaupun tidak bekerja. contohnya, bayi tidak mahu menghisap puting, dan minum susu menggunakan sudu atau cawan. perkara ini juga berlaku. lihatlah betapa berwarna-warninya penyusuan ibu ini.

tips yang wajib diamalkan jika ibu inginkan penyusuannya berjaya :

  1. Banyakkan minum air. sekurangya 2 -3 liter sehari. ibu juga akan secara automatik merasa dahaga semasa menyusukan. kehendak untuk minum air dengan banyak adalah petunjuk penyusuan sedang diamalkan.
  2. Kerapkan penyusuan. Bagi yang mengepam, kerapkan pam untuk meransang pemprosesan susu dalam badan. disarankan mengepam 2-3 jam sekali.
  3. Banyakkan berdoa moga Allah mengurniakan rezeki untuk menjayakan penyusuan ini.
Amalan lain untuk membanyakkan susu :
  • minum susu
  • pegaga
  • halba
  • kurma merah
  • habbastussauda
  • longan kering
Pilih sahaja mana2 penggalak susu, keberkesanan setiap individu adalah tidak sama. Sesetengah orang berkesan apabila mengamalkan satu-satu bahan/produk. 

SHaklee juga mempunyai rangkaian produk untuk menambah susu. Alhamdulillah berkesan pada ramai yang telah mencuba. Tak salah mencuba jika ia telah terbukti baik dan berkesan.

sET PENYUSUAN SHAKLEE terdiri daripada :

1) Vita-lea

Tambahan Ostematrix untuk sakit-sakit pinggang & lenguh-lenguh menyusukan bayi sewaktu malam. Alhamdulillah, ia amat berkesan pada saya. Tak rugi mencuba kan? 





Jom sertai LEGASI kami dengan mendaftar sebagai ahli shaklee yang sah untuk dapatkan diskaun sehingga 20%, mentoring bisnes yang mantap sehingga anda berjaya.

Klik sini di bawah untuk cara mendaftar sebagai ahli dan kelebihan yang akan anda dapat :


>>>>>>>>>>>SENARAI HARGA SHAKLEE<<<<<<<<<<<<<<<

Untuk sebarang pertanyaan jemput hubungi :

nazirah abdullah
013-353 2798
nazirah.abdullah@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...