Rabu, 21 Mei 2014

TIPS BERJAYA @ MULAKAN BISNES


Tercari-cari bisnes apa yang nak buat? Teringin nak berbisnes macam orang lain. Tapi rasa semua orang dah buat. :((

Aku buat nanti ada ke orang nak beli? 
Ish, nak keluar modal banyak nak dapat mana.
boleh ke aku buat bisnes ni, aku ni malu nak jumpa orang.

Macam-macam dalam fikiran kita kan. Saya pun macam tu dulu. Orang kata, belajar bisnes & marketing bagai, tapi langsung takde semangat nak berbisnes. Yang belajar astronomi, engineering, lawyer tu la yang byk berbisnes. Huhuhu..tahan je muka. ;p
Macam mana nak bina semangat untuk berbisnes? Yela, mahu memulakan sesuatu perlukan keinginan dan semangat. Takde hati, macam mana nak berikan sepenuhnya dalam bisnes tu kan.
Yang paling penting adalah MINAT.
Kenalpasti minat kita. Passion kita. Kelebihan kita.
Jika minat menjahit, boleh la buat menjahit kecil-kecilan dahulu. Tambahan pulak sekarang ni semua barang nak beli je. Jadi, kita buka ruang yg mereka perlukan. Contohnya, bedung. Orang dulu bedung guna napkin je. Sekarang semua nak mudah, dah ada bedung moden berzip lagi. Innovation.
Jika kita ni passion tentang baby. Nak pastikan terbaik untuk baby, Kita ni buat macam2, jadikan ia sebagai inspirasi orang lain. Contohnya kita ni suka buat solid food untuk baby, siap guna tupperware lagi. boleh la promote tupperware. Tak payah promote pun kadang-kadang orang akan tanya. Nampak tak kat situ ada peluang?
Jika kita ni minat giler kain cotton, (teman le teww. hikhik) kadang-kadang bukan untuk pakai pun, tapi gerammss giler tgk corak-corak dia. Haa.. tunjuk la kat kawan2, boleh korang order byk2, dan jual. Sambil-sambil tu, boleh la melampiaskan minat tgk cotton tu puas2! heheh.

Betul..tak tipu.
Saya jual jugak kain cotton, merata saya beli dari supplier. Tapi saya cuma jual kat pejabat je setakat ni, terus sold out. Tu belum tunjuk kat orang lain. tak sempat beb!

SHAKLEE?
sebab saya passion tentang kesihatan. Passion tentang bantu orang.
Shaklee bisnes paling kurang risiko.
Paling murah modal.
Paling mesra keluarga. 

Join jadi ahli untuk makan sahaja dah jimat. Join buat bisnes tak rugi, untung lagi ada, sebab macam2 ilmu kita dapat. Potensi diri pun makin meningkat. Bina empayar kekeluargaan.
Jadi, kenali minat kita. Dari minat beroleh semangat dan cinta dalam apa yang kita lakukan.



Klik sini di bawah untuk cara mendaftar sebagai ahli dan kelebihan yang akan anda dapat :


>>>>>>>>>>>  SENARAI HARGA SHAKLEE  <<<<<<<<<<<<<<<

Untuk sebarang pertanyaan jemput hubungi :

nazirah abdullah
013-353 2798
nazirah.abdullah@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...