Ahad, 25 November 2012

ATASI MASALAH RESDUNG YANG MERIMASKAN

Dalam kebanyakan vitamin yang berada di pasaran, vitamin yang paling popular dan paling selalu kita dengar adalah vitamin C. Mana tidaknya, sedari kecil lg ibubapa kita bekalkan vitamin c pelbagai jenama. Saya ingat lg dulu ibu saya berikan kami adik beradik vitamin c berwarna oren pelbagai bentuk yang menarik. Sedap sgt.. kadang-kadang pernah juga saya curi-curi makan lebih daripada 1 biji. hihi. Zaman kanak-kanak dahulu cuma tahu vitamin c itu sedap. Manfaat dan kebaikannya langsung tidak ambil tahu.

Manfaat vitamin c sebenarnya amatlah banyak dan salah satunya yang paling penting adalah tindakannya sebagai agen antioksidan yang universal dan kos efektif. Vitamin C juga menggalakkan kulit yang cantik dari dalam dan luaran, membantu meningkatkan sistem imun, dan membantu mencegah beberapa jenis kanser.

VITAMIN C DAN MASALAH RESDUNG


Salah satu kebaikan vitamin c adalah ia mampu merawat dan mengatasi masalah resdung. Saya sendiri adalah pengidap resdung, bukan sedari kecil, namun baru2 ini baru saya rasakan simptom2 tersebut. Setiap pagi saya akan bersin, hidung berair dan kadang-kadang tersumbat waktu malam dan mengganggu tidur. Tekak, kepala dan telinga rasa amat gatal. Pada mulanya saya abaikan saja, sebab saya tak pernah ada resdung dan tak faham apa itu resdung. Setelah buat sedikit kajian, barulah saya sedar saya ada kesemua symptom resdung ni. Seksanya rasa kena resdung ni tak dapat nak dibayangkan. Ececeh..;)

Resdung merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan. Simptom resdung ialah seperti sakit kepala, gatal-gatal, rambut gugur, hidung berair, bersin selalu, mulut berbau busuk, mata gatal-gatal, penglihatan kabur, telinga gatal, seluruh muka gatal, jerawat biasa atau batu, muka berbintik hitam, kahak banyak di kerongkong, gatal pada badan tertentu serta hidung berdarah.

Lebih parah lagi, resdung ni boleh merebak ke bahagian mata. Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh menjangkiti otak.Tetapi, resdung ni tak berjangkit kat orang lain atau diwarisi oleh keturunannya.

RAWAT RESDUNG DENGAN VITAMIN C

Dengan pengambilan Vitamin C Shaklee secara konsisten, ia mampu merawat penyakit resdung yang kronik tanpa perlu membuat rawatan resdung. Hanya perlu mengambil 1 kapsul sehari sudah mampu merawat masalah resdung yang anda hidapi, di awal pengambilan disarankan mengambil 2 kapsul sehari iaitu pada waktu pagi dan malam, setelah sebulan pengambilan Vitamin C, anda boleh mengurangkan pengambilan dari 2 kapsul kepada 1 kapsul setiap hari.

Setelah mengamalkan Vitamin C Shaklee, anda tidak lagi mengalami masalah symptom resdung seperti:

·       Bersin setiap pagi
·       Gatal telinga & tekak
·       Mengalir cecair putih setiap masa
·       Batuk berkahak
·       Nafas berbau
·       Gatal hidung & mata
·       Sakit kepala
·       Sakit gusi


















Alhamdullillah, sejak mengamalkan vitamin c shaklee ni, resdung saya semakin berkurangan dan tidak keterlaluan rasanya saya katakan yang simptom2 berat resdung telah pun hilang! Hidung berair tidak lagi berlaku, bersin waktu pagi pun tiada lagi. Suami saya pun perasan, kalau tidak, beliaulah yg paling banyak complain dengar saya haaachooom..!

Tunggu apa lagi, jom kita pakat ramai-ramai amalkan vitamin c Shaklee yang ternyata berkesan, selamat, dan semulajadi. Jangan biarkan kita menderita penyakit resdung ini. Vitamin  c Shaklee bukan sahaja merawat resdung, tetapi juga dapat melembutkan kulit, memudarkan parut, memulihkan luka serta meningkatkan system imunisasi badan.

Pilih rawatan resdung yang hanya merawat resdung atau vitamin C Shaklee yang merangkumi pelbagai kebaikan?

Semuanya atas pilihan anda! Sebarang konsultasi boleh hubungi saya :

Nazirah binti Abdullah
Shaklee independent distributor
Contact/whatsapp : 013-353 2798
Nazirah.abdullah@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...