Isnin, 14 Julai 2014

SHAKLEE SUMBANG DANA KEPADA ISRAEL – McDonald MASIH MAKAN LAGI?


Heboh tetiba sekarang ni memandangkan keprihatinan kita tentang isu di Gaza baru-baru ini sehinggakan tertimbul kembali isu hangat bahawa Shaklee menyumbang dana kepada Israel. Ingat kan dah habis la. Haha. Sememangnya kita sedang giat memboikot barangan dari Israel, dan segala penyumbang kepada kekejaman mereka. Tapi rasanya, isu memboikot ni dah lama. Dari awal kekejaman rejim laknaktullah tu menyerang dan mengganggu ketenteraman rakyat Palestin lagi. Sejak itu timbul isu McDonald menyumbang kepada Israel tu. Dan dah sah-sah memang betul. Tapi orang kita masih makan lagi kan? Masih bangga meng-capture gambar :

‘Done dinner kat Mcd. Hihi, yummy!’
‘Jemput makan double cheese Mcd favourite i ni.’
‘Hari niy kitew dinner kat cini jeww..(duck face)’

Bukan tak tahu, tapi tidak ambil peduli. Kesian dekat pengusaha Mcd kat Malaysia ni la.. tapi kanak-kanak seagama dengan kita dihidang dengan bom dan nuclear. Isu yang terang-terangan perlu diboikot, kita tidak ambil peduli, yang difitnah konon-konon teruk la, tak sensitive la, macam-macam lagi. Tapi tahu tak pengedar Shaklee kebanyakannya melayu dan islam? Yang Mcd tu boleh kira berapa orang saja pengusaha franchise Mcd melayu islam kat Malaysia ni.

Tak salah kalau taknak boikot pun, itu hak individu. Tapi logikkah jika berita yang tidak benar sibuk-sibuk nak boikot, natijahnya mereka bukanlah pengguna Shaklee? Macam kelakar kan. Hihi. Selagi Syarikat Shaklee tidak membuat sebarang sumbangan secara terus atau menyokong kekejaman Israel, selagi tu kita masih boleh menggunakan produk mereka. Tak semestinya semua produk dari yahudi, atau bangsa lain tidak boleh digunapakai walaupun ia sesuatu yang baik kan.

Saya suka perkongsian dari Master Cery berkenaan barangan yahudi dan orang islam menggunakannya.


“Mari saya kongsikan, mungkin ramai yg tak tahu kisah Saiyyidina Uthman membeli perigi  utk umat Islam. Beli dari Yahudi okey.. bukan saje2 beli..tapi sbb tu satu-satunya sumber air yg ada tapi dijual pada harga yg sangat tinggi. Kalau org biasa tak mampu nak bli, jadi utk meringankan beban kaum Muhajirin, Saiyyidina Uthman membelinya dan mendermakan buat umat Islam. Nampak tak pointnya. Itulah kelebihan berduit. Bukan kata haram beli dgn yahudi tapi tgk pada keadaan. Syukur ada umat Islam yg berduit time tu.
  
Jadi sekarang ni. Mari kita check apa sumbangan kita. Sejauh mana kita berusaha nak berubah nasib kita, sejauh mana kita nak jadi org Islam yg berduit. Saya tak tahu bagaimana org lain semua, yg saya tahu saya yakin apa yg sy buat.

I wanna be a billionaire and help peoples. :) kerana dlm biz Shaklee, semua org berpeluang utk menjana income sehingga 6 angka sebulan, bukan saya sorang jer...
Ianya realiti.. bukan fantasi...
Tak kenal tak cinta. Tak amal tak rasa.

Dan bagi saya.. I have strong faith in what I'm doing now and the love is getting stronger everyday..

“Hikmah itu adalah barang tinggalan milik orang mukmin, siapa sahaja yang menemuinya, maka dialah yang lebih berhak keatasnya.”


boikot israel


WEBSITE SHAKLEE MENYOKONG ISRAEL

Untuk pengetahuan, website tersebut adalah milik pengedar Shaklee sahaja, macam saya, bukan syarikat Shaklee sendiri. Oleh itu, ikut kesukaan beliau sama ada mahu sumbang ke mana sahaja. Logo Shaklee yang digunakan adalah salah dari segi undang-undang yang telah ditetapkan oleh Syarikat Shaklee sendiri.

keneseth israel


Kita juga untuk boleh membuat sumbangan sama ada pengedar Shaklee ke, Avon, Tupperware, Herbalife, dan lain2 malah tukang jahit yang ada kedai pun boleh letak logo kedai jahit dia kat website sebagai penyumbang kepada Tabung Gaza kan. Semua atas inisiatif kita. Lagi besar manfaatnya, dari income kita buat bisnes dapat disalurkan kepada mereka. Orang nak kaya bukan untuk kesenangan sendiri sahaja, tapi dapat membantu orang lain untuk yang memerlukan.

Sahabat-sahabat Nabi pun ramai yang kaya kan? Kenapa? Untuk membantu umat islam seluruhnya, nak ekonomi islam mantap perlu duit, nak cipta teknologi hebat perlu wang, nak makan pun perlu wang.


Semua di tangan kita, selagi masih dapat membantu mereka yang memerlukan, ianya suatu rahmat buat kita. 


Klik sini di bawah untuk cara mendaftar sebagai ahli dan kelebihan yang akan anda dapat :

>>>>>>>>>>>  SENARAI HARGA SHAKLEE  <<<<<<<<<<<<<<<

oH, SEKARANG NI NAK ORDER CLICK2 JE DI HUJUNG JARI TAU! aDA NEW APPLICATION UNTUK ORDER BARANG TERUS DARI SHAKLEE WEBSITE TAU.

nak order SET PUASA ni, klik icon di bawah :

Untuk sebarang pertanyaan jemput hubungi :

nazirah abdullah
013-353 2798
nazirah.abdullah@yahoo.com

2 ulasan:

  1. asalam, saya juga pengedar shaklee. saya mohon gambar diatas untuk jaab isu shaklee vs israel ya....

    BalasPadam
  2. Waalaikumsalam.
    boleh, silakan, cuma minta beri credit pada blog saya ya. terima kasih ;)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...